Mark Memmott

Mark Memmott is one of the hosts of NPR's "The Two-Way" news blog.

"The Two-Way," which Memmott helped to launched when he came to NPR in 2009, focuses on breaking news, analysis, and the most compelling stories being reported by NPR News and other news media.

Before joining NPR, Memmott worked for nearly 25 years as a reporter and editor at USA Today. He focused on a range of coverage from politics, foreign affairs, economics, and the media. He's reported from places across the Unites States and the world, including half a dozen trips to Afghanistan in 2002-2003.

During his time at USA Today, Memmott, helped launch and lead three USAToday.com news blogs: "On Deadline," "The Oval" and "On Politics," the site's 2008 presidential campaign blog.

Pages

The Two-Way
8:39 am
Tue November 20, 2012

Elmo Puppeteer Resigns; Calls Sex Allegations A 'Distraction'

Puppeteer Kevin Clash and Elmo.
Frederick M. Brown Getty Images

Originally published on Tue November 20, 2012 9:22 am

Kevin Clash, the voice and puppeteer who for 28 years has made Sesame Street's Elmo come alive for kids, has resigned because "the controversy surrounding [his] personal life has become a distraction," Sesame Workshop said this morning.

Read more
The Two-Way
7:23 am
Tue November 20, 2012

Former Sen. Warren Rudman Dies

Former Sen. Warren Rudman, R-N.H., in 2002.
Alex Wong Getty Images

Former New Hampshire Sen. Warren Rudman has died. His name will always be linked to a 1980s-era effort to tame the federal budget deficit and to a pre-Sept. 11 warning about the nation's security. And he will be remembered as a "moderate" Republican who could work across party lines.

Read more
The Two-Way
6:28 am
Tue November 20, 2012

Charges Filed Against Murdoch Editors Accused Of Paying Officials For Information

Rebekah Brooks, who rose to the top spot at Rupert Murdoch's News International.
Oli Scarff Getty Images

Originally published on Tue November 20, 2012 8:45 am

British officials today filed more charges against former top editors at some of Rupert Murdoch's newspapers in the U.K., this time for allegedly paying nearly $160,000 to a ministry of defense official to get information.

That information allegedly included the "Green Book" that lists phone numbers and other contact details for members of Britain's royal family.

According to the Crown Prosecution Service, those charged are:

Read more
The Two-Way
5:39 am
Tue November 20, 2012

HP Takes $8.8 Billion Hit From 'Misrepresentations' By Company It Bought

At Hewlett-Packard headquarters in Palo Alto, Calif.
Justin Sullivan Getty Images

Originally published on Tue November 20, 2012 9:23 am

Saying it was a victim of "serious accounting improprieties, disclosure failures and outright misrepresentations" by a British software company it acquired last year, tech titan Hewlett-Packard just announced it erased $8.8 billion from its books last quarter to properly account for the acquisition.

Read more
The Two-Way
5:06 am
Tue November 20, 2012

Britain Recognizes Syrian Opposition

Rubble litters the street in the main souk or market area of Maraat al-Numan, Syria.
John Cantlie AFP/Getty Images

Calling it the "sole legitimate representative of the Syrian people," British Foreign Secretary William Hague said today that the U.K. is officially recognizing the Syrian National Coalition, Reuters reports.

Read more

Pages